Monday, May 21, 2012

hujan yang mendengkikan

Assalamualaikum .. :)



hujan nie best kan ? err.. tengahari tadi, macam biasa laa rutin hariak aku, kena merempit pergi amik adik aku mengaji .. aah, memang gedik ponn kan .. balik mengaji pon kena pergi amik .. alasan dia sebab beg dia berat sangat ! nak jalan kaki susah .. okay, memang aku akui .. beg dia memang berat gila gila gila .. time aku sekolah dulu takde pon berat macam tu .. teringat zaman persekolahan .. hmm :(

tengah-tengah sibuk layan fb tengahari tadi, teringat kena amik adik aku .. nasib tak lupa, kalau tak dia boleh membebel macam kita masak bertih jagung tu .. sory dik, takde niat nak kutuk .. sayang adikk .. :* kesian beg adik berat kan .. haha :D time tengah merempit tu, boleh hujan renyai-renyai  pulak dah .. mesti orang dah tengok aku mereng time tu, dah tau hujan pergi naik motor ..naik laa kereta kan .. ye, aku tahu laa aku dah ada lesen motor dengan kereta, malas nak berlagak sebenarnya .. lalala~

5 minit menunggu ~~
adik aku takde pon .. alaa, orang nie pon ajar adik aku lama sangat laa .. hujan makin lebat and aku still kat motor ..

10 minit menunggu ~~
berjam jugak laa, mengaji ke ape nie .. hujan macam dah dengki aku dah nie .. makin lebat

11 minit menunggu ~~
adik aku muncul sambil bukak payung disertakan dengan senyuman .. ahh ! konon senyuman tu dapat mengubat hati aku laa nie .. demm ! aku memang beci menunggu .. penantian satu penyiksaan ..

dia suruh aku start motor cepat .. dia pulak pegang payung, konon payungkan aku .. padahal basah jugak .. well, macam biasa laa kan .. aku tahu semua sayang aku .. ehem ! naik jerk motor, aku bawak motor, dia payungkan aku .. aww, so sweet laa dik .. sayang adik :*

aku matikan enjin motor dan berlari-lari balik rumah .. maklum laa, facebook dah panggil, hujan pon berhenti .. alhamdulilah, hujan hari nie dengki kat aku kan? dia tak tahu ke adik aku pegang payung tadi sambil ketawa ketawa dengan dia kata payung nak terbang la, kasut nak tertanggal laa .. ahh ! sampai rumah kutuk-kutuk aku pulak tu .. tak bersyukur lah tu aku amik .. siap pesan dekat ayah aku lagi ''ayah, kalau hujan esok ayah amik adik mengaji tau'' tengok laa dik esok, kau jalan kaki laa balik rumah :p



No comments:

Post a Comment

ehem !
cuba try comment sikit :)