Sunday, May 6, 2012

goodluck guys !

hari tu da keluar laa kan keputusan maktab .. penuh laa news feed aku pasal maktab, ada yang happy dapat panggilan temuduga tu .. ada yang down gila-gila sebab tak dapat .. aku ? cool jerk, aku pon tak mengharap sangat dekat maktab nie .. aku takde skills untuk mengajar dan mendidik orang even mak aku ada ajar budak-budak tabika kan .. siap cakap ''dulu mak tak tahu jugak, nanti kan ada khusus, ada bengkel, dia ajar laa'' aisey ! naluri cikgu macam takde dalam diri aku laa .. macam mana aku nak cakap dekat student aku jangan ponteng kelas kalau aku dulu pernah ponteng kelas .. macam mana aku nak cakap jangan meniru time buat homework yang aku bagi kalau aku pun dulu meniru .. shitt ! karma betul :p


menjadi cikgu nie perlukan tahap kesabaran, ketekunan dan segala nya laa ..aku nak ajar orang ? cehh ! macam orang faham jerk apa yang aku ajar tu kan .. tengok laa rezeki macam mana :) korang korang yang tak dapat maktab tu jangan laa down sangat ! Allah tu Maha Adil, Maha Penyayang .. Dia sentiasa tahu apa yang terbaik untuk kita .. kadang-kadang kita tak sedar, yang kita fikir tak baik tu laa the BEST ways untuk kita tau .. so, jangan give up ! yang tak dapat matrik ataupun maktab tu, tak pe laa .. UPU still ada kan .. serius ! poli pon okay apa.. jangan pandang sebelah mata laa pada poli .. okay apa .. maybe kena keluar duit sikit laa kot .. ngee ~

cakap pasal matrik .. aku dalam dilema nak pergi ke tak KMJ nie .. ada yang kata susah laa, tapi lepas aku baca SINI, serius ! semangat aku berkobar-kobar nak pergi tu .. pewit ! tapi nasihat dia tak galakkan bercinta tu macam susah sikit .. haha :D takpe-takpe, setahun jerk kot .. nanti lepas habis matrik boleh kot bercinta .. haha :D *gatal

esok UPU dah keluar, ramai laa student lepasan SPM 2011 tunggu benda alah nie keluar .. insyaAllah, esok 7 Mei 2012 pukul 12 PM keluar laa result tu, insyaAllah.. line masa tu macam mana laa kan .. harap aku just sekali cek jerk .. jangan asyik nak ERROR, sikit-sikit ERROR .. yes ! aku tak suka menunggu sebenarnya .. penantian tu satu penyeksaan untuk aku .. ewah ! adakah ini menunjukkan tahap kesabaran aku sikit ? ohh shitt ! so, jangan sesekali uji tahap kesabaran aku yang semakin menipis nie ..semalam member aku mengadu dekat aku dia ada problem .. kesian dia .. chopp ! aku nak tanya, kenapa orang selalu pandang ''serong'' dekat orang yang nak pergi form 6 ye ? ohh, i see .. sebab tak best eh kena pakai baju sekolah ? lupa ! awak tu da besar ye, tak class laa pakai baju sekolah ! oops .. sory kalau terasa TAPI memang nak suruh terasa pon .. tolong bukak sikit mata tu ye .. STPM pon lebih kurang macam matrik dengan asasi laa, so tak payah bajet-bajet sangat yang form 6 nie tak bagus .. kalau tak bagus, baik Malaysia tak paah kenalkan jerk dekat kita semua .. lagipun form 6 nie dah ada module baru kan .. so, tak payah nak bajet yang form 6 tak bagus ..  fuhh !


benda-benda nie semua terletak dekat tangan kita .. now, tak payah fikir member dah .. nie kan masa depan korang .. hey ! takkan semua nak share sama-sama kot .. kahwin nanti nak share ke ? selisih ~ member dekat mana-mana boleh cari kan ? tinggal kita nie laa kena jadi peramah sikit .. jangan malu tak bertempat sudah .. by the way, untuk student lepasan SPM macam aku nie goodluck for tomorrow ! wish korang ada luck gila-gila kan .. ada apa-apa share laa dengan aku ! ^^ *menyibok hal korang kejap

NOTE : seram tunggu hari esok .. penantian satu penyiksaan .. ceh!

No comments:

Post a Comment

ehem !
cuba try comment sikit :)