Friday, May 11, 2012

friendship :)

Assalamualaikum ! salam sejahtera, salam blogger dan salam satu Malaysia .. :) dalam hidup nie sama ada kita percaya atau tak, mesti akan ada orang yang tak suka kita, betul tak ? kalau kita baik yang teramat sangat pon still ada yang benci kan ? of couse laa, kes dengki .. huhh ! kalau kita jahat ? dah sah sah laa orang benci dekat kita .. tak payah tanya dah sebab apa .. sikap manusia lah kan ..standard laa, ada yang suka kita dan ada yang tak suka kita ..


untung jugak actually ada orang tak suka kita, at least kita dapat tahu keburukan kita sendiri .. haha :D bagi aku, aku malas laa nak port orang-orang macam tu, tolak tepi sudah ! ada laa seorang hamba Allah nie memang tak suka dengan member aku .. alasan ? konon takut member aku amik pakwe dia tu .. cehh ! geli laa weyh .. ala, jangan jadikan diorang penghalang laa .. dia nak heboh dekat orang cakap yang kita nie jahat ? lantak laa .. don't judge book by its cover kan ? kalau dia lawa jerk, kita terus fikir, okay dia baik .. bila ada orang yang tak cantik jerk, perangai pon hampeh ! tak semua macam tu ye .. lagipun, kawan kita pun bukan dia jerk .. lain laa kalau kawan yang konon benci gila kata kita tu baik yang amat .. maybe kita akan rasa something yang hilang kan ?

so, aku rasa kalau yang benci aku tu memang kaki kutuk-kutuk orang, memang suka gaduh dengan orang .. cakap ikut sedap mulut .. aku tak kisah sangat kot .. hilang dia pon takpe ^^ sebab aku yakin, dia bukan member yang baik untuk aku .. Allah dah tetapkan .. apa pon aku memang akan anggap dia kawan .. don't worry .. aku still hormat kau .. cuma malas laa nak amik tahu hal kau .. :p

NOTE : mudah-mudahan aku dikurniakan member-member yang baik yang ada time aku senang and susah :) insyaAllah

No comments:

Post a Comment

ehem !
cuba try comment sikit :)