Thursday, May 10, 2012

bunuh diri sebab cinta ?


amik mood dulu ! okay .. tengok tittle aku lagi sekali .. dah kan ? so, aku nak share something laa hari nie ..bukan niat aku untuk aibkan sapa-sapa dekat sini .. sory kalau entry nie macam bangang-bangang, macam bajet bagus ..

macam biasa laa rutin aku kan .. facebook, blog takkan pernah lepas .. sehari tu kalau tak buka tak sah, sampai power cermin mata aku dah makin dan makin meningkat serta bonda tercinta yang asyik membebel kerana mengadap laptop berjam-jam .. rasa kalau orang yang kenal aku dah tahu kot time-time aku on9 nie .. dah boleh agak pukul berapa aku akan mengadap benda alah nie .. kadang-kadang lapar tu tolak tepi dulu, kecuali kalau dah lapar tahap cipan baru aku akan ke dapur dan makan apa yang ada .. bila dah makan agak susah untuk berhenti .. arghhh ! tension ! tu belom aku cerita sampai pagi-pagi buta aku on9 .. main draw my things dengan member-member aku .. haha :D gelak sampai tak ingat dunia .. sedar-sedar dah pukul 2 pagi .. fuhh ~

semalam, di waktu malam yang hening sambil aku melayan kuch kuch hota hai .. aku scroll down facebook nie hah .. sambil tu aku siap ketawa-ketawa, bukan apa .. teringat game draw my things tu, member aku lukis lembu macam buahceri .. haha :D lepas tu, aku terbaca laa post someone nie .. ada budak nak bunuh diri sebab cinta ? sekarang dah masuk kristian ? terkejut .. serius, aku terkejut gila ! selama nie aku just dengar jerk orang bunuh diri sebab kecewa laa, apa laa .. aku bukak laa facebook budak tu .. dia update status tengah count down .. aikk ? bila aku baca comment yang beratus-ratus tu, dia cakap nak bunuh diri ..mak aii ! biar betol .. time aku baca status dia, comment orang, macam nak menangis dah .. hey ! tacing benor aku sekarang .. -.-



aku simpulkan yang dia sayang gila-gila mati dekat makwe dia yang bernama tuuttttt tu .. of couse dulu diorang pernah couple kan .. MAYBE makwe dia tu mintak putus or mainkan dia or whatever yang terlintas dekat fikiran korang laa kan but make sure benda yang terlintas tu bersesuaian okay ! tup tup ! diorang clash .. maybe dia tak dapat terima hakikat yang orang yang dia sayang dah tinggalkan dia and salahkan takdir pulak ..dia salahkan takdir sebab tak Adil .. aku tahu dia tengah down gila gila .. of couse laa, bila orang yang kita sayang sangat tinggalkan kita, mesti rasa down kan .. sedih gila ! macam tu jugak dia ..



makin sedih and down gila bila takde orang yang support, kita pulak tak tahu nak story dekat sapa .. kita pendam benda tu sendiri .. tu yang bukan-bukan kita fikir .. dulu budak laki nie agama Islam dan sekarang dia dah murtad ..dia dah masuk agama Kristian .. dia nak bunuh diri 3 Jun kalau tak silap aku .. so, status dia penuh dengan count down .. dia cakap dia nak masuk neraka .. bila aku baca aku jadi sangat sangat dan sangat takot ! even aku tak kenal sapa dia, stay kat mana, umur berapa and bla bla bla tapi aku rasa macam tak patut dia buat macam tu .. salahkan takdir, kutuk tu, kutuk nie laa .. okay chop ! kenapa dia nak bunuh diri 3 Jun ? tak silap sebab birthday ex dia tu .. macam mana kalau aku kat tempat makwe dia laa kan .. ya Allah, mintak jauhhhh sangat !

sekali lagi aku cakap, bukan niat aku nak aibkan dia .. tapi kita sesama Islam patot doakan dia, mudah-mudahan dia dapat Hidayah daripada Allah .. biar dia kembali ke pangkal jalan, biar dia kuat hadapi ujian Allah, biar dia tabah, biar dia sedar yang dia tengah buat something yang sangat sangat salah ! so, guys ! doakan yang terbaik untuk dia ye .. kesian dia .. jangan kutuk-kutuk dia tapi doakan tau ! jangan marah-marah tau ! agains, aku taknak aibkan dia ! just nak korang doakan dia dan jadikan iktibar .. cinta tu boleh tapi jangan sampai nak bunuh diri ..

NOTE : mintak jauhhh sangat benda-benda macam nie .. :( aku just boleh doakan dia dapat Hidayah sebelum dia buat something yang bukan-bukan .. jodoh, ajal, pertemuan dan maut semua di tangan Allah :) Allah dah rancang yang terbaik untuk kita ..

No comments:

Post a Comment

ehem !
cuba try comment sikit :)