Tuesday, April 10, 2012

masa kecik-kecik

dulu aku ingat lagi, time aku kecik-kecik dulu, aku nie boleh tahan nakal jugak .. suka panjat-panjat pokok, aku makin nakal gila-gila time balik kampung, aku pulak rapat sangat dengan cousin lelaki aku yang sebaya dengan aku.. rasa kampung tu macam aku punya jerk, nak naik basikal boleh, panjat pokok, semua boleh ! untungnya kan aku dapat buat semua tu .. kadang-kadang mak aku siap membebel sebab aku lagi prefer pilih main daripada makan.. tak makan takpe, janji dapat bersuka ria .. ewahh ! tapi sekarang tak, sejak umur makin meningkat nie, aku suka makan ! haha :D okay, it's facts .. budak-budak zaman sekarang dah modern, kalau balik kampung tu, aku jarang nampak budak-budak main tepi-tepi jalan macam aku dulu, kayuh-kayuh basikal, main kejar-kejar, nyorok-nyorok .. rasanya diorang dekat rumah mengadap laptop diorang .. kita dulu lastik burung, diorang main Angry Bird .. okay ! sangat awesome laa kononnya, aku dulu nak pegang komputer pon takut salah tekan, but still berani okay..

time sekolah, aku memang terjal sikit kot .. sekolah rendah dulu, aku sekolah dekat kajang, selangor .. rumah pun dekat dengan bandar .. semua senang ! korang ingat tak benda dekat bawah nie ?


haha .. aku pernah kena binatang atas nie .. benci betul aku .. suka eh member-member aku semua dapat kenakan aku .. benci betul aku ! aku mula-mula taknak amik ''chewing gum'' nie .. dah diorang kata amik, orang dulu-dulu kata pun rezeki tak baik ditolakkan .. sekali aku tarik benda tu, lipas kat tangan .. ahh ! terkejut punya tak terkejut laa kan .. aku campak jerk benda tu ..diorang ketawa kan aku .. sobs sobs ! :'( punya aku ingat chewing gum betul, don't worry .. aku tak merajuk lama-lama .. dalam berapa minit jerk .. lepas tu, aku balik rumah suruh mak aku cari benda macam tu .. konon nak kenakan member aku balik laa .. cehh ! padahal benda tu dah lapok kan .. macam nak menangis jugak laa aku suruh mak aku carikkan benda tu .. haha .. kecik-kecik dah macam tu, tetap pendirian betul .. sekali kata nak, memang nak laa .. tapi kan, sampai sekarang aku tak dapat pon benda tu ..sobs sobs :'(

NOTE : serius ! bila fikir-fikir balikkan, kecik-kecik dulu aku sangat bengong ! haha

7 comments:

  1. Walaupun saya masih kecik * kecikke? 13 tahun? XD

    Siyesss , saya rindu zaman saya dulu-2 kat kampung.. ( selepas bc entri ni )

    Main badminton , main basikal , lepak-2 ..

    Aahhh , banyak permainan yg kami main dulu..
    Sampai lompat parit pun jadi permainan kami ..
    Hee , nenek saya ada pokok kelapa dekat-2 dengan parit tu..
    Kami apa lagi , buatla aksi tarzan ( konon-2nya )

    Hee , rindu zaman tu..

    Sekarang hadap lappy je sbb rasa diri dah besar kut? + malu ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. 13 ? kire kecik laa tu dik .. hehe :)
      tau xpe, rindu sgt2 kan .. rasa mcm budak zaman sskrg tgh rugi gila2 kan, xdpt merasa life kite masa dulu2 .. skrg asyik depan lappy jerk .. hehe :)
      best kan masa kecik2, freedom ! ewahh .. untunglaa dpt main parit semua ..
      kite jugak yg untungkan .. ^_^

      Delete
  2. sama lah kita.. suka join sepupu lelaki bermain.. kalau boleh semua nak main dalam masa satu hari. betul.. tak kisah tak makan kan. janji dapat main. zaman kenakalan dah berakhir lahh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. best kan join cousin laki main..enjoy abis ! tau xpe, tak mkn xpe.. main yang lagi penting dari makan .. malam2 baru bising nk mkn kan .. hehe :)

      Delete
  3. salam..
    sama lah kita.. selalu join sepupu lelaki.. kalau boleh semua kita nak main dalam satu hari kan.. betul.. kita pilih untuk main daripada pilih nak makan.. teringat zaman kenakalan dulu..

    ReplyDelete
  4. aah la tikah domo, dlu kecik2x kan ader dudax tu mnangis coz tangan dia tsepit kat pintu besi rumah Neklong dia,, bila suda bsar,dia kata kita yg sombong an an an,..! ahhah... hai,weh, bila nk lwn badminton ngn aku hah?heee~~~~~

    ReplyDelete
  5. aah kan, dulu ader budax tu, tangan dia tsepit n menangis, meriuh kan suasana KAMPUNG an,. hahah, pastu dia da bsar skunk,dia kata kita sombong, puih3x..:P hahah.. weyyyhh~ biler nk fight Badmiton?? huU~~~~~ :>

    ReplyDelete

ehem !
cuba try comment sikit :)