Friday, March 30, 2012

risau -.-

hye guys ! korang mesti ada facebook kan ? ahai .. soalan bengong apa yang aku cuba tanya korang nie ..isyhh ! *sambil hentak kepala dekat dinding haha :D aku selalu jugak tau baca status-status dekat facebook nie, dekat twitter even dekat blog-blog orang nie hah .. maklum, aku suka betul blogwalking nie ..tinggalkanlah link korang untuk aku blogwalking nanti .. hehe ..


aku bukan nak cakap apa laa kan, kadang-kadang rasa give up gila kot ..takut tak dapat sambung belajar laa, dengan yang masalah putus cinta ke .. o0ps ! topik cinta aku taknak cerita .. haha :D aku saja buat motivasi diri, think positive and fikir baik-baik jerk .. bila semangat tu dah kental gila dalam diri, tiba-tiba jadi spoil bila aku baca somthing yang boleh jatuhkan semangat aku .. huhh ! tolonglaa ! aku baru bina-bina semangat nie .. ingat senang apa , sampai aku sanggup cari buku-buku motivasi tau .. tapi tak beli pun, just tengok :p

setiap yang berlaku, aku percaya ada hikmah yang kita tak tahu .. Allah tu Maha Adil, Maha Penyayang .. Dia takkan uji hambaNya diluar batasan kita kan .. tapi ada member aku yang tak sokong dengan statement aku tadi, dia kata tuhan uji hambaNya diluar batasan .. err ~ macam mana aku nak explain ye .. last, aku dapat point aku cakap '' ALLAH tu Maha Penyayang, Dia takkan uji diluar batasan kita '' .. aku bukan nak malukan kau or apa2 laa, aku just cakap point aku .. :) hope kau tak kisah kawan ..

ada yang aku baca status kata muka tak cantik segala bagai laa .. hey ! siapa yang cipta korang ? korang tengah kutuk siapa tu ? janganlah macam tu awak-awak semua .. dosa tau ! Allah dah ciptakan kita sebaik-baik kejadian .. ada hidung korang terbalik ? ke mata dekat bawah ? mulut dekat dahi ? kaki dekat kepala ? takde kan .. semua perfect kan .. terima jerk dengan ikhlas dan redha .. insyaAllah, ada satu yang luar biasa akan jadi nanti .. hehe :) awesome laa !



yang putus-putus cinta tu jangan laa nak bunuh-bunuh diri .. dosa tahu tak ! alaa, bunga bukan sekuntum, kumbang pun bukan seekor kan ? ^_^ ada hikmah disebalik yang berlaku .. mungkin Allah nak uji kesabaran kita .. mungkin jugak time kita bercinta tu kita langsung tak fikir Allah kan .. mengucap banyak-banyak .. alaa ~ dulu time aku bercintan cintun nie pon ada menangis bagai nak apa ..haha :D fikir-fikir balik, takkan laa aku nak jadikan dia laki aku kan, dah tahu perangai dia macam tu .. Allah dah rancang sesuatu yang lagi baik ! yeahhh ! lepas tu tak couple, konon fobia .. lama-lama sangkut jugak .. haha :D *peace

now, status HOT ! semua nak update pasal IPT, poli, kolej, SPA , macam-macam laa .. ada yang kata tak layak laa .. Allah adalah perancang yang paling baik .. Dia lebih mengetahui apa yang baik untuk kita .. mungkin result kita tak berapa baik untuk SPM, sapa tahu bila masuk U nanti, kita antara pelajar-pelajar top dekat sana .. nothink possible kan ? aku pun boleh berdoa jerk, apa yang baik nanti, dekat situ laa aku pergi .. mak, ayah ! doakan :( aku sibuk bagi motivasi dekat member-member aku, konon cakap result ok laa .. boleh pergi jauh laa, then sapa nak bagi motivasi dekat aku .. uwaa :'( you can do it Atiqah ! yeahhh !

NOTE : aku saja update entry yang boleh sedapkan hati aku sendiri ..tiba-tiba aku takut tak dapat sambung belajar dekat mana-mana even member-member aku kata result aku ok and semua credit .. :( seram ! takpe !  SETIAP YANG BERLAKU ADA HIKMAHNYA

1 comment:

  1. aik,, relek bro,, ALLAH kan maha adil, ary ni kite kt bwah,, esok kat atas pulak,, pastu,, kat bwah, pastu kt atas.. pastu pusing3X... hhuhuhu

    ReplyDelete

ehem !
cuba try comment sikit :)