Tuesday, February 21, 2012

zaman kanak2 aku

ok ! sekarang sebenarnya aku rasa macam nak demam jerk nie, serius ! peningnya kepala .. tapi aku lagi still boleh menaip2 untuk mengupdate entry baru .. whoa ! awesome untuk diri aku sendiri :) *masuk bakul angkat sendiri kejap* apsal entah boleh nak demam, agaknya semalam aku kena hujan kot, yups ! aku adalah orang yang agak2 mengada2 sikit .. tak boleh kena hujan, nanti demam .. PUIHH ! haha :D antibiotik dalam badan lemah :( tapi kehebatan laman2 sosial yang aku miliki tidak boleh membuatkan aku tidak membukanya walau dalam keadaan demam .. haha :D



so, semalam kan, aku kan layan laa fb sampai nak dekat pukul 12 jugak laa .. entah ! sekarang aku makin berani nak buka fb malam2 :D dah, lepas nie aku nak kurangkan .. aku bukak fb tapi off chat, layan twitter .. ehhee ~ semalam, macam tu juga la aku buat, sekali tengok, ada orang tag gambar dekat aku .. ustaz time aku sekolah rendah dulu, aikk ? gambar apa dia tag nie, so, aku tengok laa fb kejap .. OMG ! gambar aku 6 tahun lalu !! TIDAKKKK !! sekarang aku dah 18 tahun *belum genap lagi* and gambar yang di tag masa aku berumur 12 tahun .. could you imagine ? serius ! macam nak ketawa guling2 doh aku tengok gambar aku .. gambar time sekolah rendah, rasa time sekolah rendah, kononnya tu laa yang PALING CANTIK ! hehe :) aku yang tengok pon ketawa, inikan member2 aku yang sememangnya kaki ketawa :p



apa yang dapat aku simpulkan, muka aku 6 tahun lalu memang lain dengan sekarang .. kihkih :D macam mana agaknya 10 tahun akan datang ? masa tu umur aku 28 tahun , macam mana agaknya ? hehe .. :) baru 6 tahun dah lain, ini kan 10 tahun .. :) teringat dulu masa kecik2, darjah 1 sampai darjah 5 bulan 6 aku duduk kat kajang, selangor .. serius ! rumah aku dulu dekat gila dengan bandar .. kalau nak pergi sekarang pun boleh :) dulu, aku memang nakal gila , tak main laa member2 dengan budak perempuan nie, setakat panjat pagar, panjat pokok .. small matter laa beb ! orang duduk atas buaian, aku ? lain daripada yang lain .. aku kena berdiri, baru awesome sikit .. balik sekolah, huhh ! rimas laa pakai kain, keluar pintu pagar, aku terus bukak kain TAPI pakai seluar panjang, dengan kain yang tersangkut dekat bahu, tak pon dalam beg .. aku tunggu bas dengan budak lelaki .. baru best ! dulu aku ganas gila, orang buat salah, ejek2 aku memang kena sepak laa weyh dengan aku ..



darjah 5 bulan 7 sampai aku darjah 6 baru aku pindah dekat kluang, johor :) first, memang tak boleh terima hakikat, nak pisah daripada member kan tapi ada hikmahnya laa .. sampai sini, aku terkejut gila .. rumah aku jauh sikit dari bandar .. hmm ~ macam mana laa, nak pergi sekolh pun jauh .. sampai sini baru aku agak2 sopan sikit :) aku dah jadi budak baik .. haha :D dah tak sepak2 orang tau ! mungkin tu laa hikmahnya aku pindah, kalau tak sekarang ada jugak aku macam lelaki .. arghh ! TAK NAKK ! nak jadi ayu macam nie .. *perasan lagi



standard laa kan kalau kita lain dari 6 tahun lalu , cuba korang amik gambar korang masa darjah 6 and bandingkan dengan sekarang .. hehe lain tak ? cuba laa buat gambar masa darjah 6 tu jadi profile pictures dekat fb :) *sambil merengek2 :p sangat2 kelakar laa gambar aku nie, tak pe laa .. sekarang dah lain ok !


kelihatan sangat ayu ye disitu, aku yang memakai tudung coklat + berbaju merah :) time nie kitaorang pergi marhaban rumah ustaz .. yes ! aku tahu aku comel dalam gambar nie, tak payah ketawa2 sangat laa kan :/ gambar nie time aku 12 tahun, dekat rumah ustaz time hari raya AidilFitri 2006


cuba bandingkan gambar yang atas dengan gambar yang bawah .. huhu ok ! aku yang pakai sweater warna biru tu, yang dua orang tu tukang sibuk ! diorang adik2 aku .. gambar time dekat snowalk, shah alam .. :) lain tak dengan gambar aku yang dulu ? hehe :) yang pasti, aku sangat sweet dengan selendang hitam and sepet yang aku pakai ! kihkih :D *perasan lagi dan lagi* rindu nak pakai tudung biasa :( asyik pakai selendang jerk sekarang, dah lama jugak tak pakai shawl, ada juga terbelit2 nanti .. hehe

*sekadar gambar hiasan*

so, nie laa serba sikit cerita time aku sekolah rendah dulu, serius ! memang nakal dulu, ya ALLAH .. tapi aku TOP jugak tau time dekat kajang dulu, bukan sebab kenakalan aku ok, sebab aku memang top .. haha :D al-maklum laa, aku dulu memang suka tolong2 cikgu nie, padahal aku malas nak masuk kelas .. aku merayau jerk laa kerjanya dengan member2 aku .. JUJUR ! aku rindu member2 dekat kajang dulu .. huhu :( time diorang add aku dekat fb, diorang kata aku dah lain, first sebab aku dah pakai cermin mata, dulu time dekat kajang, aku tak pakai cermin mata .. second, sebab aku dah macam ala2 perempuan sikit .. hehe :) standard laa kan ,

psst ! aku tak cakap dengan sapa2 pun yang aku dulu nie nakal, sekarang jerk dah baik .. so, diam2 tau .. rahsia, kita2 jerk

NOTE : fuhh, rindu zaman budak2 dulu, zaman2 tengah nakal :pp

No comments:

Post a Comment

ehem !
cuba try comment sikit :)