Wednesday, February 29, 2012

cinta lolipop III



sambungan cinta lolipop II

ketika perlawanan hoki tamat antara pasukan yang diketuai oleh Asyraf dan Amir, Amir mengambil keputusan untuk bertemu dan mengucapkan tahniah kepada seniornya, Asyraf kerana berjaya memenangi perlawanan hoki tadi .. '' Assalamualaikum, congrate sebab menang .. pasukan abang memang hebat '' sapa Amir .. ''waalaikumusalam, thanks ! korang pun hebat sebenarnya, by the way, panggil Asyraf jerk, tak payah laa abang2 sangat .. hehe'' kata Asyraf ramah .. ''sekarang Asyraf rapat jugak kan dengan Amy, junior kau! '' kata Amir, jelas menunjukkan bahawa dia sedang cemburu melihat keakraban mereka .. cemburu Amir makin meluap-luap apabila Amy sering kali datang untuk menyokong pasukan Asyraf bertanding dalam apa2 pertandingan termasuk pertandingan sebentar tadi .. '' yes ! anything wrong ? '' tanya Asyraf .. dia sememangnya tahu tentang perhubungan Amir dan Amy suatu ketika dahulu .. '' dia tu playgirl bro, kaki kikis .. so, hati2 laa ye .. chill dulu '' kata Amir .. dia tersenyum, puas hatinya dapat mengenakan Amy ..

'' Amy ! '' tegur Asyraf sambil duduk disebelah Amy, rakan-rakannya yang lain memberi peluang kepada Amy untuk berbual dengan Asyraf .. tambahan pula, mereka ada hal yang perlu diuruskan .. '' congrate sebab awak menang '' kata Amy, jelas kelihatan lesung pipitnya .. mukanya merah padam kerana kepanasan .. ''malam nie kita dinner jom , saya belanja'' kata Asyraf lagi sambil mengelap muka Amy yang berpeluh menggunakan sapu tangannya .. Amy terkedu dengan perbuatan Asyraf .. ''saya tahu saya handsome, janganlah tenung saya sampai macam tu cik Amylia Syamia'' kata Asyraf, suka benar dia menyakat Amy .. muka Amy akan menjadi kemerahan apabila disakat sebegitu .. ''perasan lah awak nie .. hehe ok, malam nie, saya nak balik dulu nie, lolipop saya dah habis .. nye budak perasan '' kata Amy selamba .. ketika Amy bangun, Asyraf sempat menarik tangan Amy lalu berkata '' saya hantar awak, nahh ! lolipop awak .. jom, malam nie pukul 8 ye sweet '' ''wahh, thanks Asyraf .. jom !'' kata Amy, senang hatinya stok lolipop ada lagi ..

''untung laa orang tu, sekarang tak payah beli lolipop da'' kata Julia saja menyindir Amy ''Amy, kau dengan Asyraf tu kan macam secocok jerk'' kata Anis pula .. ''aku dengan dia member laa'' kalis Amy ''member konon, geli aku dengar, kau tak ingat ke masa kau merajuk dengan dia sebab dia lupa nak dinner dengan kau tu'' saja Suhaila cuba mengingatkan kenangan lalu .. kejadian itu kira2 sebulan yang lalu ..oleh kerana kesibukkan Asyraf sebagai ketua pelajar, dia terlupa akan janjinya untuk dinner bersama Amy .. Amy menunggu hampir 5 jam .. sebenarnya benda tu dia tak kesah sangat, tak tahu kenapa hatinya ingin sekali merajuk dengan Asyraf .. ketika dia merajuk, hampir setiap 1 jam, lolipop berbentuk bunga akan dikirimkan sebagai tanda maaf Asyraf kepadanya .. Amy jadi serba salah dan terus memaafkan Asyraf .. ''sudah2 laa berangan cik Amy oii, tu buah hati awak dah ada dekat luar .. pergi sana'' sakat Julia lagi ..

selepas makan malam, Asyraf mengajaknya ke sebuah tempat .. ''nak buat apa nie ? asyik tutup mata jerk'' omel Amy .. dia kelihatan sangat cantik dengan gaun yang baru dibeli oleh asyraf 2 hari yang lalu .. ''ok2, dah buka mata tu'' kata Asyraf .. ketika Amy membuka mata, dia sangat terkejut melihat Asyraf sudah melutut sambil memegang lolipop yang dibentukkan menjadi bentuk bunga, dengan teddy bear ditepi .. ditengah2 nya terdapat sebentuk cincin .. '' Asyraf .. awak buat apa nie ? '' Amy sangat terkedu '' sudi tak awak jadi permaisuri dihati saya miss lolipop ? '' sakat Asyraf lagi .. Amy terdiam lagi .. ''ok, let's me explain princess, saya dah lama suka dekat awak, sejak awak mula2 masuk universiti lagi .. awak comel dengan lolipop awak, tapi saya sedih dapat tahu awak dengan Amir .. dari tu, saya mula skodeng2 awak sikit .. tu saya tahu banyak benda pasal awak, saya nak awak tahu yang saya tak percaya sikit pon cakap Amir '' jelas Asyraf panjang lebar .. ''saya pun takut awak percayakan dia, macam2 dah saya dengar dia buruk kan saya'' sebak Amy tiba2 .. ''dear, saya tak percayakan dia .. saya kenal awak .. dah laa, awak tak comel kalau menangis ..sudi tak awak jadi permaisuri saya nie ? '' tanya Asyraf lagi .. '' of couse laa'' senyum Amy .. ''thnks sweet'' gembira Asyraf mendengar jawapan Amy ..

kini mereka rasmi bergelar pasangan kekasih .. setiap sebulan anniversary mereka, Asyraf akan mengirimkan lolipop khas untuk Amy .. mereka sangat bahagia .. rakan-rakannya yang lain turut bahagia melihat Amy dan Asyraf .. hampir satu universiti tahu tentang hubungan mereka, maklumlah Asyraf merupakan ketua pelajar dan sentiasa menjadi rebutan ramai .. Amy tidak menyangka gara2 lolipop dia kini bersatu menjadi pasangan bersama Asyraf .. kini mereka digelar pasangan cinta lolipop .. Amy juga bahagia disamping Asyraf .. '' ya Allah, biarkanlah hubungan kami kekal untuk selama-lamanya'' doa Amy didalam hati ..

~ t a m a t ~

No comments:

Post a Comment

ehem !
cuba try comment sikit :)