Tuesday, February 28, 2012

cinta lolipop II



sambungan cinta lolipop 

keesokan harinya Asyraf makan di kantin universiti sambil menanti kehadiran Amy ..dia berpakaian smart ketika itu .. sedang dia asyik makan, dia terlihat kelibat Amy bersama gula2 lolipopnya .. '' Amy ? '' sapa Asyraf .. terkedu Amy melihat ketampanan wajah Asyraf, baru semalam dia memuji-muji ketampanan lelaki itu, dan kini bagaikan mimpi dia disapa oleh lelaki itu .. control ayu Amy, desis hatinya .. ''ye ? macam mana awak tahu nama saya ? '' tanya Amy '' gadis secomel dan lawa macam awak, rasanya satu universiti nie tahu kot '' jawab Asyraf selamba .. rakan2 Amy yang lain semua memberi peluang kepada sahabatnya itu untuk berbual dengan Asyraf .. '' by the way sweet, awak ada terambil buku nota kecil saya tak semalam ? '' tanya Asyraf lagi .. '' ada2, saya pun ingat nak bagi awak hari nie .. maaf ! saya terambil semalam .. sory ye ! '' kata Amy .. '' maaf awak tidak diterima ! awak ingat senang ke nak hidup tanpa buku kecil nie .. hura hara hidup saya semalam '' kata Asyraf dengan nada tegas .. Amy hanya terdiam, tidak berani nak berkata apa2 .. ''ok ! malam nie dinner dengan saya, pukul 8 malam, saya ambil awak depan asrama awak ye .. jumpa malam nie ! bye sweet '' kata Asyraf .. Amy terkedu .. dalam hatinya gembira gila, tuhan jerk yang tahu ..

'' sayang ! u pergi mana, lama i tunggu .. rindu laa dekat u '' kata Amir kepada Amy .. '' sory sayang, i baru habis kuliah, u pergi makan jom .. i lapar laa '' kata Amy manja .. '' assigment i da siap ? mana ? '' tanya Amir .. '' kita pergi makan , then balik i bagi u ok sayang '' jawab Amy .. '' ahh ! sejak bila u pandai nak ugut2 nie, i kata bagi, bagi laa .. dah laa keluar lambat, penat kaki i tunggu u tahu tak '' kata Amir tegas .. '' nah, assigment u, i tak tidur semalam siapkan .. jom laa pergi makan '' kata Amy lagi .. '' arghh ! bla laa u '' kata Amir sambil mengambil assigment terus lalu terus bergegas ke padang untuk bermain hoki ..  

'' Amy ! kau ok tak ? kenapa nie '' tanya Julia pelik apabila melihat mata Amy merah '' kau menangis eh ? '' tanya Anis pula .. '' aku ok laa, mata aku masuk habuk tadi, ok laa korang, aku nak balik bilik .. '' kata Amy '' eh, tak beli lolipop ke ? bukan stok kau dah habis ke ? '' tanya Suria '' tak laa, malas laa pulak '' kata Amy lalu terus berlalu .. dalam perjalanan ke bilik, Amy asyik memikirkan Amir .. apa tujuan dia couple dengan Amir sebenarnya ? kenapa dia sanggup jadi pak sanggup untuk Amir ? siapa dia pada Amir ? arghh ! kusut dia fikirkan masalah percintaan dia dengan Amir .. dia sendiri tak tahu apa yang patut dia lakukan .. clash ? ya Allah, berilah hambamu petunjuk .. 

selepas Amy selesai solat hajat, dia seperti mendapat hidayah untuk memutuskan perhubungannya dengan Amir .. yes ! aku mesti kuat ! aku tak boleh tunduk dengan dia lagi .. Amy mengambil telefon bimbitnya untuk menghubungi Amir .. hampir 10 kali dia menelefon, namun panggilannya sering ditolak oleh Amir .. dia mengambil keputusan untuk sms sahaja 
    
      Amir, i dah fikir masak-masak .. i rasa better kita stop sampai sini jerk .. Assalamualaikum

Amir begitu terkejut dengan sms yang dikirimkan oleh Amy .. lalu dia membalasnya, dia tidak ingin kelihatan lemah dihadapan Amy 
     
     ohh, bagus laa .. u dah fikir habis2 ke ? yelaa, u ingat u tu market sangat ke ? ada ke nak dekat u ? haha ..

     i tak kesah laa Amir, Allah ada dengan i .. u bukan sapa2 untuk i lagi .. jangan ganggu life i lagi ..

     ok ! wish u luck Amy .. as u know, u akan menyesal mintak clash dengan i .. i pon nak mintak dari dulu sebenarnya, tapi tak sampai hati .. bagus jugak laa u dah mintak .. nanti u akan melutut mintak couple dengan i balik Amy .. bye !

Amy tidak lagi membalas sms Amir ..hati nya cukup sakit .. cukup pedih ! life must go on .. itu prinsip nya .. dia tidak boleh berpaling ke belakang .. ya Allah, Asyraf ! aku belum siap ! dia cepat2 bersiap .. '' ehh Amy, kau nak pergi mana nie ? '' tanya Suhaila pelik '' aku kena dinner laa dengan Asyraf .. sebagai tanda maaf aku terambil buku nota kecil dia hari tu .. '' kata Amy '' ehem ~ tekak aku sakit la korang .. ehem2 ! '' kata Anis pula '' eh2 korang , jangan nak merepek ok, aku dengan dia member jerk '' kata Amy malu '' kitaorang tak cakap apa2 pun Amy, hah ! ada pape laa nie .. hehe Amir macam mana ? '' tanya Julia pelik .. mereka semua tahu yang Amy sangat tunduk dengan Amir si kaki perasan tu .. '' aku dengan dia dah takde pape .. jangan kaitkan aku dengan da lagi .. '' kata Amy '' yahoo ! sayangkan kau sweet Amy '' kata Anis sambil memeluk Amy .. sememangnya dia adalah antara orang yang paling benci dengan percintaan kononnya sweet antara Amy dan Amir si kaki perasan .. '' ok korang, dah2 tak payah peluk sangat .. aku dah lawa2 nie, aku pergi dulu ye ! '' kata Amy lalu meninggalkan sahabat2 nya 

''lama tunggu ? '' tanya Amy .. Asyraf tidak menjawab, dia terpaku dengan kecantikkan Amy .. Amy kelihatan sangat cantik memakai gaun berwarna biru dengan rambut yang tidak diikat, dengan sedikit mekap yang dikenakan .. makin terserlah lesung pipit apabila dia bercakap .. lolipop tetap dimulut Amy .. Asyraf hanya tersenyum '' ada yang tak kena ke dengan saya ? saya tukar baju kejap ye ? '' kata Amy lagi '' jangan3 ! awak cantik ! cantik sangat ! lagi comel dengan lolipop awak .. patot diorang panggil awak sweet .. awak sangat sweet Amylia Syamia .. Amy terkedu .. '' awak tahu nama penuh saya ? pelik juga awak nie '' kata Amy sambil tersenyum '' jom laa makan , saya lapar nie .. '' kata Asyraf sambil menarik tangan Amy 

mereka makan di restaurant yang sangat romantik .. mereka berbual2 mesra seolah2 sudah lama kenal .. setelah berbulan2 kenal, mereka makin akrab .. rakan2 nya yang lain sibuk menyakat akan keakraban Amy dan Asyraf .. tiap2 hari akan ada lolipop dihadapan rumah mereka khusus untuk Amy ..Amir sangat cemburu melihat keakraban mereka .. ternyata Amy tidak seperti apa yang disangka .. Amy boleh mendapatkan lelaki yang lebih bagus daripadanya .. perasaan cemburu makin membuak2 dalam diri Amir .. kau akan tahu akibatnya Amy ! tengok laa kau nanti ! Amir menyampah melihat mereka yang sentiasa bersama, Amir tidak setanding Asyraf yang merupakan ketua pelajar disana .. Asyraf juga menjdai kegilaan ramai pelajar perempuan sedangkan aku ? arghh ! kau tahu laa Amy ! dalam diam, Amir mula merancang sesuatu untuk merosakkan hubungan mereka ..

to be continued ~ nantikan part yang last untuk entry yang akan datang :)

2 comments:

ehem !
cuba try comment sikit :)