Friday, January 20, 2012

kereta oh kereta !

hye korang ~ hehe .. :) aduh, nak senyum2 pulak .. hehe sebenarnya, aku baru balik belajar drive kereta tadi .. wooo ~~ haha .. serius ! sangat kelakar , sangat funny .. haha ! agak2 nya naik ting tong jugak orang yang ajar aku tu kan .. hehe sory laa ! bukan aku sengaja .. nak kawal CLUSH, BREK, MINYAK lagi .. alahaii ~ kaki aku ada dua jerk kot, nak kawal sampai tiga .. kelam kabut laa .. hehe lain laa auto !

so, first day aku drive semalam .. serius ! sangat nervous .. dah naik semua, dia pon ajar .. lepas tu aku pulak bawak .. haha ! kejap mati, kejap mati .. puihh ! malu tau ~ haha .. orang yang ajar tu kata, aku nie TAKUT SANGAT, dia suruh aku drive kat jalan raya yang tengah sibuk tu .. alahaii ~~ macam nak jerit2, nasib aku cover taw .. kalau tak ? hmm ~ jadilah macam TRAGEDI aku melintas jalan dengan member2 aku .. haha !ada diorang kata kalau lintas jaln dengan aku, macam nak BUNUH DIRI ! tak patot betul .. huhh !!

fuhh ! cukup laa semalam aku belajar 1 jam .. the MOST IMPORTANT, orang yang ajar aku siap belanja aku makan .. haha ! aku dah macam tak selera dah nie .. minum air milo ais suda .. pagi2 minum ais ? alaa ~ standard laa tu kan .. hehe



so, hari nie merupakan hari kedua aku drive .. diajar oleh ''abang2'' hehe .. not bad ! siap tanya ''ABANG NIE GARANG KE TIEKA ?'' tak2, tak garang pon .. just tu aku boleh cakap ! sory !! tak boleh cakap banyak .. nak jadi pemandu berhemah ! aku kena focus .. ewahh ~ haha :D




aku pun buat laa 5 perkara tu ..

  1. betul kan seat kereta tu 
  2. betulkan cermin pandang belakang and cermin sisi
  3. pakai tali pinggang keledar (untuk keselamatan)
  4. pastikan gear dalam keadaan bebas, kalau tak kedepan laa .. haha dan start enjin ..
  5. check signal and wiper sama ada dia function tak .. :)
perfect ! aku pon bawak .. ada dia suruh brek tiba2, hah ! amik kau .. haha ! (faham2 laa apa jadi) dia siap kata "NASIB TAK PECAH CERMIN DEPAN NIE" o0ps ~ ganas sangat ke .. haha lama2 ukeyhh laa .. hehe :) dah bawak2 tu, lama2 biasa laa .. actually, ukeyhh jerk .. abang tu siap kata AKU GELOJOH ! woo ~~ sentap ! haha .. tak kesah laa ! well ! ingat senang nak jadi gelojoh .. hehe :)

dia ajar naik bukit, ehem ~ biasa laa tu .. first tu dia ajar, aku ukeyhh jerk .. kali kedua .. amik kau ! macam nak MENGAUMM jerk kereta tu .. bila aku dah brek atas bukit tu, dah angkat handbrek semua, macam nak kebelakang kereta nie .. alahaaii ~ handbrek aku tarik tak kuat ! siap menjerit dalam kereta tu .. haha ! JERIT SLOW2 tau ! sopan gitu .. haha ! lama2, da ukeyhh ! kesian abang tu, sabar jerk kan layan aku .. haha ! takpe laa bang, dapat PAHALA tau .. hehe :)



alaa ~ setakat nak ke longkang, masuk line orang ! huhh ! benda biasa aku buat .. haha :D ajar punya ajar, lama2 aku menjadi pemandu yang ''sangat berhemah'' alahaaii ~ sopan nya aku drive .. o0ps ! lupa, di suruh bawak 30, rasa 30 tu macam dah laju, suruh 60 pulak .. takutt ! padahal kereta 2 slow jerk, tapi bagi orang2 yang baru macam aku nie, dah rasa macam speed 200 .. haha ! :D tak percaya ?? sapa2 yang baru nak drive tu, tau laa aku macam mana .. haha ! stop !! malas dah nak cerita .. yang penting, today aku drive dah ukeyhh ! thanks abang ! haha .. awww ~~ 



NOTE : nak ajar aku, kena ajar macam pakwe makwe tau, sopan2, romantik2 .. baru ilmu tu boleh masuk terus dalam otak ! haha :D *gatal


2 comments:

  1. haha pasni abis la umah nek hang pon hang langgaq.. hehehe

    ReplyDelete
  2. isyhh ~ mane ade .. kite drive sopan taw ! haha .. :DD

    ReplyDelete

ehem !
cuba try comment sikit :)